Navorming

 

Grafisch ontwerp | Drukwerken | Webdesign | Social Media Marketing | Consultancy | Training

Nexu kan u ook een aantal vormingen aanbieden over (digitale) communicatie en promotievormen. Zo kan u uw bestaande kennis actualiseren of nieuwe ideetjes opdoen. Contacteer ons voor meer informatie of uitgebreide inhoud.

01 | De school op Facebook? Vind ik leuk!

 

> Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn als aanvulling op de schoolwebsite. Mogelijkheden, didactische en pedagogische aspecten, bemerkingen en valkuilen.



> Doelpubliek > schooldirecties, pedagogisch middenkader, ouderverenigingen, scholen

 

 

02 | Tweet de hashtag en like it

 

> De wereld zit in de cloud, het sociale leven gaat virtueel. Ziet u in het mediabos de digitale bomen niet meer? Deze vorming geeft een overzicht van de verschillende sociale media en licht de voordelen, maar ook de valkuilen toe. Deze sessie kan worden aangepast tot een lezing voor ouders.



> Doelpubliek > Schooldirecties, leerkrachten, ouders, alle geïnteresseerden.

 

 

03 | Vereniging 2.0 | Verder dan de affiche

 

> Je vereniging of event efficiënt promoten via diverse communicatievormen. Doe-vorming op maat van het verenigingsleven.



> Doelpubliek > Bestuursleden en verantwoordelijken van verenigingen, koepelorganisaties van verenigingen, cultuurcentra, gemeentebesturen, provinciebesturen

 

04 | Vereniging 2.0 | De pc als extra bestuurslid

 

> Gratis (online) tools om de dagelijkse werking van je vereniging te ondersteunen met lage inspanning en efficiënt resultaat. Mogelijk als theoretische vorming of als doe-sessie!



> Doelpubliek > Bestuursleden en verantwoordelijken van verenigingen, koepelorganisaties van verenigingen, cultuurcentra, gemeentebesturen, provinciebesturen.

 

05 | Tweet naar 2018 | Sociale media in de lokale politiek

 

> Op maandag 15 oktober 2012 is de campagne voor de volgende lokale verkiezingen van start gegaan. Het internet en de sociale media is niet weg te denken uit de dorpsstraat. Informatie en interactie via sociale media: een must of een gevaar?



> Doelpubliek > Verantwoordelijken en bestuursleden van politieke partijen, gemeente- of provincieraadsfracties

 

06 | Aan allen die gekomen zijn ... | Spreken voor publiek

 

> Jij staat vooraan, aan de andere kant tientallen blikken op jou gericht. Klamme handjes ... Klinkt bekend? Krijg tips en trics om zelfverzekerd, helder en ​zonder stress je publiek te boeien.



> Doelpubliek > Verenigingen, politieke partijen, enz ...

 

07 | Nee, ik ben de baas, zeg ik je | Leadership

 

> Personeel. De groep die jij moet sturen om je doel te bereiken. Maar elk personeelslid heeft zijn eigenheid en karakter. leid die heterogene groep op efficiente manier en stuur hen de goede richting uit.



> Doelpubliek > Leidinggevende functies, directie en middenkader

 

08 | Kunnen we beginnen aub? | Vergadertechnieken

 

> Een goede vergadering is productief en heeft resultaat. Maar een vergadering wordt o zo makkelijk verstoord. Organiseer je vergaderingen zodat ze resultaatgericht worden.



> Doelpubliek > Verenigingen, politieke partijen, ondernemingen, scholen, enz.